Zagłębie Miedziowe inwestuje w kolej
Zagłębie Miedziowe inwestuje w kolej
Portal Zagłębia Miedziowego (Głogów, Polkowice, Lubin, Legnica) miedziowe.pl informuje, że w najbliższych latach na tym obszarze ma powstać kilka nowych stacji kolejowych. Umożliwi to program Inter Regio Rail, który jest realizowane przez tamtejsze samorządy.
Portal informuje, że uruchomienie pociągów z Legnicy, przez Lubin i Polkowice do Głogowa będzie wymagało budowy kilkunastu kilometrów nowej linii (między Potoczkiem a Nielubią) oraz rewitalizacji istniejących szlaków kolejowych, a także budowy i modernizacji stacji kolejowych. Pociągi mają się zatrzymywać w m.in. przy stadionie w Lubinie, w Oborze, Potoczku, Polkowicach oraz prawdopodobnie w Jerzmanowej i Łagoszowie Małym.
Jak powiedział portalowi burmistrz Polkowic Wiesław Wabik, region Zagłębia Miedziowego „stać na to, by gminy z partnerami jakimi są firmy, w tym zwłaszcza KGHM, doprowadziły do stworzenia prawdziwego transportu pasażerskiego”.
Projekt realizowany jest przy współpracy z firmą zewnętrzną. Serwis miedziowe.pl, powołując się na jej wyliczenia, podaje, że koszt realizacji inwestycji to ok. 600 mln zł. Harmonogram prac rozpisany jest na kilka lat.
www.rynekkolejowy.pl
Portal Zagłębia Miedziowego (Głogów, Polkowice, Lubin, Legnica) miedziowe.pl informuje, że w najbliższych latach na tym obszarze ma powstać kilka nowych stacji kolejowych. Umożliwi to program Inter Regio Rail, który jest realizowane przez tamtejsze samorządy.
Portal informuje, że uruchomienie pociągów z Legnicy, przez Lubin i Polkowice do Głogowa będzie wymagało budowy kilkunastu kilometrów nowej linii (między Potoczkiem a Nielubią) oraz rewitalizacji istniejących szlaków kolejowych, a także budowy i modernizacji stacji kolejowych. Pociągi mają się zatrzymywać w m.in. przy stadionie w Lubinie, w Oborze, Potoczku, Polkowicach oraz prawdopodobnie w Jerzmanowej i Łagoszowie Małym.
Jak powiedział portalowi burmistrz Polkowic Wiesław Wabik, region Zagłębia Miedziowego „stać na to, by gminy z partnerami jakimi są firmy, w tym zwłaszcza KGHM, doprowadziły do stworzenia prawdziwego transportu pasażerskiego”.
Projekt realizowany jest przy współpracy z firmą zewnętrzną. Serwis miedziowe.pl, powołując się na jej wyliczenia, podaje, że koszt realizacji inwestycji to ok. 600 mln zł. Harmonogram prac rozpisany jest na kilka lat.
www.rynekkolejowy.pl
Komentarze
Prześlij komentarz