Odtworzenie Uniwersytetu Legnickiego- zadziwiające odpowiedzi władz miasta


Redakcja serwisu pytała o odtworzenie UL- Uniwersytetu Legnickiego.
Odpowiedzi UM dziwią- po pierwsze- czy odpowiadający jest uprawniony do odpowiedzi na to pytanie? Czy UM w Legnicy ma rzecznika?
Na jakiej podstawie twierdzi on że "nie jest brane pod uwagę"- skoro wiele miast- w tym te pobliskie (Frankfurt nad Odra, Ziel. Góra)- zabiegały o utworzenie/ odtworzenie uniwersytetów i działania te skończyły się sukcesem? Dlaczego brak argumentacji, i na jakiej podstawie ta osoba ma prawo do przedstawiania tej argumentacji jako stanowiska UM?

pt., 13 gru 2019 o 09:22 Z. Wróblewski <zwroblewski na serw. legnica.eu> napisał(a):
Dzień dobry

W związku z pytaniem dotyczącym „odtworzenia w Legnicy uniwersytetu" (które, niestety, nie jest zbyt precyzyjne) informuję, że po pierwsze: w Legnicy działają trzy Uniwersytety Trzeciego Wieku – Legnicki Uniwersytet Trzeciego Wieku przy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Legnicy (placówka samorządowa, której organem prowadzącym jest Miasto Legnica), Uniwersytet Trzeciego Wieku Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy oraz Uniwersytet Trzeciego Wieku Diecezji Legnickiej. Po drugie – prowadzenie „uniwersytetu" rozumianego jako uczelnia akademicka posiadająca odpowiednio wysokie kategorie naukowe w co najmniej kilku dyscyplinach naukowych lub artystycznych nie jest zadaniem własnym miasta Legnicy (ani gminnym, ani powiatowym), dlatego powołanie takiej placówki nie jest brane pod uwagę.





ZBIGNIEW WRÓBLEWSKI
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Urząd Miasta Legnica
pl. Słowiański 8
59-220 Legnica
tel. 76 72-12-174
fax. 76 72-12-115
e-mail: zwroblewski na serw. legnica.eu
www.legnica.eu


Legnica
Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.

SAVE PAPER - THINK BEFORE YOU PRINT


 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

____________________________

Komentarze

Popularne posty

Translate/ Tłumacz

Legnica w internecie